fbpx
  • 13.8° Lufttemperatur
  • 16.3° Västerdalälven
  • 19.5° Vanån

Snart dags för loppbubblan igen

Blogg

Jag har badat mycket i sommar men simningen har inte varit prioriterad

Hej på er och hoppas sommaren har varit härlig.

Jag kommer att blogga här det här ”året” också och hoppas kunna inspirera fler till att simma Vansbrosimningen, för utan att överdriva så var det bland de roligaste jag gjort. Snart går jag in i loppbubblan igen då del två av min klassiker ska genomföras, nämligen Lidingöloppet.

Om jag ska sammanfatta sommaren så har det varit helt fantastisk. Jag har hunnit ha semester i tre veckor + tre helger, byta jobb (jobbar nu i en Team Sportia-butik) och börjat min tredje termin på högskolan. Så nu har allt dragit igång igen vilket betyder fullt ös, men så länge jag prioriterar och planerar rätt får jag ihop min vardag.

Blogg

Så här såg många av mina semesterdagar ut. Frukost i skogen eller vid en sjö.

Träningen går bra och av naturliga skäl har löpningen legat högst på prioriteringslistan under sommaren. Nu känner jag dock att en förändring måste ske. Dels har jag lite obalanser i min kropp och jag måste fokusera på att hitta en jämn styrka. Sen är jag riktigt sugen på att flytta in till gymmet och stärka upp kroppen i några månader nu efter all konditionsträning. Så därför har jag anlitat en PT som ska lägga upp min träning. Och ja, jag vet att jag själv är PT men ibland är det skönt om någon annan kan tänka och göra planeringsjobbet så kan jag sköta träningen. Eftersom träning inför En Svensk Klassiker pågår under en så lång period är det skönt med lite variation. Det är mycket konditionsträning till alla fyra momenten men jag är övertygad om att styrketräningen håller mig skadefri och bidrar till positiv utveckling. Variation i träningen gör att man utvecklas. Gör du samma sak vecka efter vecka, månad efter månad och år efter år så vänjer sig kroppen vid den typ av träning. Våga utmana dig själv den här hösten och gör något du inte brukar göra (t.ex. börja en crawlkurs och anmäla dig till Vansbrosimningen 2017).

Blogg

Bild från mitt sista långpass innan Lidingöloppet.

Mitt mål med simningen till nästa Vansbrosimning är att lära mig simma rakt så jag kan crawla nästa år och få upp farten när jag simmar. Jag hoppas på att kunna bjuda er på inspirerande inlägg (är det något ni vill läsa om så låt mig gärna få veta) under det kommande bloggåret. Och dela gärna med er utav era mål J
Vansbrosimningen

[wp-svg-icons icon=”screen” wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”facebook-3″ wrap=”i”] [wp-svg-icons icon=”instagram” wrap=”i”]